TrueMove H
DID YOU
KNOW
Packages & Services
Popular Questions

-
ขั้นตอนการตรวจสอบประวัติการโทร ผ่านแอปพลิเคชัน True iService
-
ขั้นตอนการซื้อแพ็กเกจเสริมเน็ตแรงเต็มสปีด และเปลี่ยนแพ็กเกจ ผ่านแอป True iService
-
ขั้นตอนการจ่ายบิลออนไลน์ได้ทุกบิลทรู และเติมเงินออนไลน์ ผ่านแอปพลิเคชัน True iService
-
ขั้นตอนการตรวจสอบยอดการใช้งาน ผ่านแอปพลิเคชัน True iService
-
ขั้นตอนการเช็คยอดการใช้งานอินเทอร์เน็ตคงเหลือ
-
ขั้นตอนการยกเลิก SMS กวนใจ โทร *137 (ฟรี)
-
ขั้นตอนการรีเซ็ตรหัสผ่าน True ID กรณีลืมรหัสผ่าน
-
ขั้นตอนการสร้างบัญชี True ID
-
ขั้นตอนการตรวจสอบและรับสิทธิ์ True Bonus
-
ขั้นตอนการตรวจสอบ True Point
-
WiFi CALLING Service
-
How good of 900 MHz Frequency is?
Be in Control

Bill & Payment

-
What is True e-Tax Invoice / e-Receipt?
-
FAQ about True e-Tax Invoice / e-Receipt
-
What is True e-Bill service?
-
What's True e-Bill service and how to apply it?
-
How to view e-Bill
-
ขั้นตอนการชำระค่าบริการ "เติมเงิน" TrueMove H ผ่านแอปพลิเคชัน Krungthai NEXT
-
ขั้นตอนการชำระค่าบริการ TrueMove H และ True Online ผ่านแอปพลิเคชัน Krungthai NEXT
-
ขั้นตอนการชำระค่าบริการ "เติมเงิน" TrueMove H ผ่านแอปพลิเคชัน iBanking
-
ขั้นตอนการเติมเงิน TrueMove H ผ่านแอปพลิเคชัน K-Plus
-
ขั้นตอนการชำระค่าบริการ TrueMove H ผ่านแอปพลิเคชัน K-Plus
-
ขั้นตอนการชำระค่าบริการ TrueMove H และ True Online ผ่านแอปพลิเคชัน iBanking
-
ขั้นตอนการเติมเงิน TrueMove H ผ่านแอปพลิเคชัน SCB Easy
-
ขั้นตอนการชำระค่าบริการ TrueMove H ผ่านแอปพลิเคชัน SCB Easy
-
Example of TrueMove H invoice - Share Plan
-
Example of TrueMove H invoice - Change Promotion
-
Example of TrueMove H invoice - Advance Payment
-
Example of TrueMove H invoice - Normal Bill
-
Example of TrueMove H invoice - First Bill Image
-
How to check for alert on current balance (iControl)?
-
How to change the credit limit alert (iControl)
-
How to cancel Alert on credit control (iControl)
-
How to apply for Alert on credit control (iControl)
Move to us

-
What is MNP : Mobile Number Portability?
-
What are the steps in migration?
-
What should customer do before migration?
-
Where can customers migrate their number to True Move H?
-
How long does migration process take?
-
What is the required document in migrating?
-
Is there any Fee when migrating number or not?
-
I have used other network SIM more than a month, can I transfer to TrueMove H?
-
Can the customer cancel the number migration?
-
Will the balance from previous service operator be transferred when migrating?
-
While migrating, can SIM card be used
-
Telecommunication Standard Contract
-
Check eligibility to port out your mobile number for Business customer
International Service

Network & WiFi

-
Set up and use Wi-Fi .@ TrueMove H
-
How to disconnect Wi-Fi network .@ TrueMove H
-
How to use Wi-Fi by Truemove for Mac OSX (Wi-Fi hotspot)
-
What is Fair Usage Policy? Does it apply to TrueMove H 3G?
-
What is 4G or LTE and why is it good?
-
ขั้นตอนการเลือกโหมดเครือข่าย สำหรับระบบ iOS
-
ขั้นตอนการเลือกโหมดเครือข่าย สำหรับระบบ Android
Packages & Services

-
ขั้นตอนการรับสิทธิ์ดูทรูพรีเมียร์ลีก รายสัปดาห์ ผ่านกิจกรรมแจกรหัสโปรโมชั่นทางทรูไอดี
-
Super Non-Stop 299
-
Online Champion SIM for Cambodian
-
Save Safe 512 1 Day 19 Baht
-
Talk 300
-
Net 399 Baht
-
Volume Based Net 4 GB 30 Days
-
Burst Speed 4G/3G 99 Baht 3GB 30 Days
-
Package Net 2GB 115 Baht 7 Days
-
Save Safe 512 for 4 Days 45 Baht
-
Net 79
-
Super Fun for Teens
-
Facebook 19 Baht 7 Days
-
Line 49 Baht 30 Days
-
Unlimited Calls 199 Baht
-
On-Net call 1 Baht/call for 24 hours (30 Days)
-
Buffet On-Net call 15 Baht
-
Free Unlimited On-Net Calls for 1 day 9 baht
-
Burst Speed Net 1 GB 99 Baht 7 Days
-
Save Safe 512 for 30 Days 199 Baht
-
Smart 199
-
Super Non-Stop 399
-
Full Speed Net 1 GB 7 Days
-
Promotion 900 Khum Took Kai
-
Talk 299 Baht 480 Minutes
-
Social 179 Baht 30 Days
-
Talk 45 Baht
-
Talk 20 Baht
-
Smart Combo 399
-
iTalk 299 Baht
-
Buffet On-Net Call 199 Baht
-
Net 99
-
Volume base Net 7 GB 7 Days during 8 am.-8 pm.
-
Unlimited Super Buffet All Day All Night
-
Buffet On-Net Call 249 Baht
-
Net 199
-
Net 249 Baht
-
Wanjai 9 Baht
-
All-Net Calls 100 Minutes for 30 Days
-
4G Plus Super Smart 699
-
iTalk Plus 499
-
iTalk Plus 999
-
Top up for a Month 200
-
Buffet On-Net Call 259 Baht
-
Smart Combo 199
-
Net 199 Baht
-
Net 512 Kbps 1 GB 3 Days
-
4G Plus Super Smart 1899
-
60 SMS / MMS 50 Baht 30 Days
-
Online Champion SIM for Myanmar
-
iTalk Plus 299
-
4G Plus Super Smart 299
-
4G Plus Super Smart 899
-
On-Net Buffet Call 79 Baht
-
Wanjai 199 Baht
-
Super Non-Stop 199
-
Net 79 Baht
-
Save Safe 512 for 7 Days 79 Baht
-
iTalk Plus 699
-
Net 2GB 89 Baht 7 Days
-
4G Plus Super Smart 599
-
Net 2 GB 150 Baht 15 Days
-
Volume base Net 15 GB 15 Days during 8 am.-8 pm.
-
4G Plus Super Smart 499
-
Talk 300 Baht
-
Burst Speed 4G/3G 99 Baht 2 GB
-
Burst Speed 4G/3G 199 Baht 5 GB
-
Sabai Call 25 Satang
-
Net 15 GB 250 Baht 15 Days
-
Net 9 Baht
-
Net 150 Baht
-
Burst speed Net 29 Baht 1 GB 1 Day
-
120 SMS / MMS 90 Baht 30 Days
-
Net 22 Baht 24 Hrs.
-
Talk 99 Baht 120 Minutes
-
Net 9 GB 150 Baht 5 Days
-
Double Net 199
-
4G Plus Super Smart 1099
-
iTalk 90
-
4G Plus Super Smart 1299
-
Talk 99 Baht 200 Minutes
-
4G Plus Super Smart 399
-
Burst speed 4G/3G 299 Baht 10 GB
-
Net 10 GB 179 Baht 7 Days
-
Super Save x4 299
-
Setup and use Wi-Fi Calling service
-
How to register AOT Free WiFi by TRUE
-
The right methods for Mobile phone and battery preservation
Troubleshooting

Phone & Device Settings

Please Select
Brand
Model
4G Plus Super Smart 499
4G Plus Super Smart 499
Promotion for the customers who like to use data and calling and tie usage with more Sim up to 4 numbers (excluding major number)
to share the usage within group, additional charge 50 Baht/ sim/ month and get internet 2 GB/ number
service rate
499 Baht
Details
Call all network 200 minutes, excess call 1.50 Baht/ minute
SMS 3 Baht/ message
MMS 5 Baht/ time
Nonstop 4G/3G at max speed 300 Mbps. total 4 GB,
afterward nonstop usage at max speed 128 Kbps.
Unlimited WiFi
SMS 3 Baht/ message
MMS 5 Baht/ time
Nonstop 4G/3G at max speed 300 Mbps. total 4 GB,
afterward nonstop usage at max speed 128 Kbps.
Unlimited WiFi
How to apply for the package (self service)
Dial *500*116# or
Dial *591*1*103#
Dial *500*116# or
Dial *591*1*103#
Sale period
Starting from today until 31 December 2019
Starting from today until 31 December 2019